بازارچه کارآفرینی ناصرنوین

علیرضا نجفی

تجربه موفق مجموعه مدارس ناصرنوین در بازارچه کارآفرینی

مدارس ناحیه7مشهد مقدس همه ساله در اردیبهشت ماه اقدام به برگزاری بازارچه کارآفرینی میکنند که این مهم در مجموعه مدارس ناصرنوین که اولویت اصلی عملکردش نشاط دانش آموزان و تنوع در برنامه های آموزشی تربیتی و پرورشی است؛ این برنامه بازارچه را با جدیت بیشتر و حداقل با فراخوان و تبلیغات چند هفته جلو تر به سمع و نظر دانش آموزان رسانده تا اکثر دانش آموزان بتوانند از بازارچه در راستای افزایش اعتمادبنفس خود استفاده کنند.

بارها و بارها در سر صف مراسم صبحگاهی و در بین کلاسهای درس به دانش آموزان تاکید کردیم که بازارچه کارآفرینی فرصتی مناسب برای شکوفایی استعدادهای شما بوده و از آن نهایت استفاده را ببرید.

هر محصولی ولو اینکه محصول ساده ای باشد را میتوانید بعنوان یک دست سازه خلاقانه برای بازارچه کارآفرینی مدارس ناصرنوین جهت ارائه برای خودتون بیارید؛ حتی ما غرفه های گروهی نیز تشکیل دادیم که متشکل از چند دانش آموز با چند محصول مختلف بود و اینگونه در تلاش بودیم تا دانش آموزان تشویق به کار گروهی شده باشند.

تجربه خیلی خوبی بود؛ دانش آموزان راحت باهم لینک شده و باهم به تبادل نظر و ایده گرفتن از هم مشغول بودند؛ همچنین چندین استعداد ناب هم در دل بازارچه کارآفرینی مجموعه ناصرنوین شکوفا شدند که قبلا دیده نشده بودن!!!

بایستی با مسئولیت دادن به دانش آموزان و اینکه تجربه شکست را از سنین کم شروع بکنند به مراتب برای آینده آنها تاثیر بسزایی خواهد داشت. بویژه در مواجه با چالش ها و اینکه بتوانند انتخاب بهتر را داشته باشند.

در پایان ضمن کسب درآمد تقریبا 98درصدی دانش آموزان و لذت 100درصدی همگی ؛ به نفرات برتر جوایزی اهدا شد؛ عده ای نیز با دریافت امتیازات بیشتر به مرحله اصلی مجموعه ناصرنوین یعنی جشن ستارگان ناصرنوین راه یافتند…

دیدگاهتان را بنویسید